Екскурзия до Улпия Ескус и Никопол

06.11.2010 23:17

На 30 октомври 2010 г. двадесет и шест ученици от клуб „Краезнание” от 9 и 10 клас взеха участие в проведената екскурзия по маршрут: Плевен – Никопол – Байкал – Гиген – Плевен.

В 8.30ч. потеглихме от Плевен за Никопол. В Никопол ни посрещна секретарят на читалището – Николинка Христова, която беше и наш екскурзовод из града. Най-напред посетихме музейната сбирка, която се помещава в самото читалище. След което се изкачихме до Шишмановата крепост, изслушахме беседата за битката и огледахме града отвисоко. Спуснахме се до християнската църква „Успение Пресвета Богородица” от 1840 г. и Чешмата на Елия - символ на вечната любов. Оттам се изкачихме на съседния хълм до Руския паметник, откъдето се откриваше гледка към гр. Турну Мъгуреле в Румъния. На слизане посетихме и кръстокуполната ранновизантийска църква „Св. апостоли Петър и Павел”. Уморени от 3-часовото разглеждане отидохме да обядваме.

Към 13.30ч. отпътувахме за с.Байкал. Там бяхме любезно посрещнати от г-н Иво Джокин, който ни показа учебния център и възможностите, които предлага за учениците по интереси. Разгледахме пристанищния комплекс на Байкал и имахме възможност да наблюдаваме с бинокли видовете птици. Получихме интересна информация относно река Дунав в този участък и островите, намиращи се непосредствено срещу пристанищния комплекс.

След това отпътувахме за с.Гиген заедно с г-н Джокин, който изпълни ролята на екскурзовод относно римския град Улпия Ескус. Останахме силно впечатлени от останките на великия град. Дори и сега, след 19 века се усещаше изяществото на архитектурата и строителството на древните римляни. Улисани в беседата, каменните колони и фризове, не забелязахме кога времето напредна. Не искахме все още да си тръгваме, но се налагаше. Обещахме си да се върнем през лятото, като част от екипа за археологически разкопки, формиран с помощта на учебния център в с. Байкал.

Преситени от приятни емоции и заредени с доста снимков материал, се отправихме към Плевен. Пристигнахме към 17.40ч. пред СОУ „Иван Вазов”.

Екскурзията протече изключително спокойно, при голям интерес и предварителна подготовка от страна на учениците.

За връзка

Търсене

<div align="center"><script language="JavaScript" src="https://chasikov.net.ru/js/music_wind_mini.js" type="text/javascript"></script></div>

© 2009 All rights reserved.